Usability testen in een fonQ pop-up gift store

De fonQ pop-up gift store, gevestigd aan het Sarphatipark in Amsterdam, overtreft de initiële verwachtingen. De tijdelijke winkel is voor de feestdagen het speerpunt van de ‘Vind jouw mooi’-campagne van fonQ en wordt enthousiast ontvangen door de verschillende bezoekers die het aantrekt.

De bezoekersaantallen blijken onvoorspelbaar, waardoor op piekmomenten in het weekend de winkel urenlang volledig is gevuld. Uit de eerste analyses blijkt dat 1 op de 4 bezoekers de winkel met een cadeau verlaat, een conversiepercentage dat online niet wordt behaald.

Op rustige dagen gebruikt fonQ de ruimte voor creatieve invullingen. Een voorbeeld hiervan is usability testing, waarbij samen met de bezoekers door middel van kleine testen naar verbeteringen van de webshop wordt gekeken. “Het geeft veel energie om samen met collega’s de winkel te bemannen en klanten te helpen bij het vinden van hun mooi. We zijn trots op de offline presentatie van het merk fonQ en door de vele events is er altijd reuring en aanloop van verschillende soorten bezoekers. De winkel is een soort inspiratieforum waar altijd wat gebeurt. Typisch fonQ dus”, aldus Jeremiah Albinus, CMO van fonQ.

Lees hier meer.