SYSQA lanceert vernieuwend wervingsplatform

Expert op het gebied van Quality Assurance in Business en ICT, SYSQA B.V., heeft een nieuw platform voor de werving van nieuwe collega’s gelanceerd. De groei van het aantal opdrachten maakt dat een nieuwe, onderscheidende werkenbijsysqa.nl hard nodig is in de wervingsstrategie van de detacheerder.

“Maar het vertellen wie je bent, waarop je je onderscheidt en het laten zien wie je zoekt voor welke vacatures is vandaag de dag niet meer voldoende”, vertelt Mariëlla van Houte, directeur HR bij SYSQA. “Iedere organisatie kan aantrekkelijke verhalen over zichzelf op een website plaatsen, maar onze potentiële nieuwe collega’s prikken daar zo doorheen. Zij willen het échte SYSQA proeven voordat ze ook maar een stap over de drempel hebben gezet.”

“We zijn daarom een Employer Branding campagne gestart waarin we SYSQA op een oprechte en authentieke manier als werkgever positioneren. Het nieuwe werkenbijsysqa.nl is daar een belangrijk onderdeel van. Het is namelijk onder meer een online magazine met vaste rubrieken waarin collega’s, maar ook derden, verhalen vertellen waaruit je kunt opmaken wat, wie en hoe SYSQA écht is. Verhalen over opdrachten, over vakinhoudelijke zaken, bij mensen thuis en ga zo maar door. Het gaat erom dat je SYSQA beleeft en voelt wanneer je door de rubrieken bladert.”

Naast deze vernieuwende ‘SYSQA-beleving’ staan de vacatures natuurlijk centraal op de wervingssite. “Wij hebben continu ruimte voor nieuwe collega’s, zowel starters als ervaren. Deze Employer Branding campagne moet bijdragen aan de groei van SYSQA. Elke maand start hier een nieuwe groep, we zien deze groepen graag groter worden met de juiste mensen”, aldus Mariëlla van Houte.

SYSQA zoekt zowel starters als mensen met ervaring die op het snijvlak van Business en ICT ervoor zorgen dat ICT-projecten en -processen van opdrachtgevers slagen en bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. Mariëlla van Houte: “Als die nieuwe collega’s dan daadwerkelijk die stap over de drempel zetten en komen kennismaken, dan moeten ze ons natuurlijk herkennen uit de verhalen die ze hebben gelezen. Dan klopt het en is het authentiek.”